بررسی نظر سنجی دراستفاده از فناوری های کنترل از راه دور

یک نظرسنجی مشترک از ۴ هزار شرکت کننده توسط ایزو، ILAC و IAF نشان داد که بسیاری آماده پذیرش روش های نوین و رویه های جدید در ممیزی، ارزیابی و سنجش ها هستند.

همه گیری کووید-۱۹ دلیل تغییرات اساسی در نحوه کار ما شده است. برای بسیاری، دورکاری به بخشی از زندگی روزانه تبدیل شده. سازمان هایی نظیر نهادهای تائید صلاحیت و صدور گواهی با هوشمندی به ارائه خدمات مربوط به انطباق که بیشتر مورد نیازند، همچون صدور گواهی و تائید صلاحیت طی یک تغییر چشمگیر از روش های در محل به روش های از راه دور، پرداخته اند.
در حالیکه ما هنوز با تعیین آنچه که پیشتر از آن به عنوان “هنجارهای جدید” یاد می شد و اینکه چگونه خواهند بود، فاصله داریم، به نظر می رسد درجاتی از دورکاری برای بسیاری از صنایع پابرجا خواهد ماند. و این مورد برای کسانی که در حوزه ارزیابی انطباق کار می کنند، چگونه خواهد بود؟
در آگوست ۲۰۲۱، ایزو و سازمان های جهانی تائید صلاحیت IAF و  ILAC نظرسنجی مشترکی را ترتیب دادند که در پی پاسخ به این سوالات بود. هدف از این نظرسنجی یافتن دیدگاه ها در باره روش های راه دور از طیف متنوعی از افراد بود.
در مجموع، ۴۳۲۰ پاسخ کامل از افرادی دریافت شد که مشمول ممیزی، ارزیابی و سنجش بودند و یا این موارد را انجام می دادند. این نظرسنجی علاوه بر ارائه تصویری از نگرش ها درخصوص روش های از راه دور، صدها پیشنهاد، ایده و طرح از کاربران، ممیزان، ارزیابان و دیگر افرادی دریافت کرد که مشمول یا انجام دهنده ممیزی، ارزیابی و سنجش ها بودند.
با فرض عدم محدودیت های بیشتر به دلیل همه گیری، ۶۰% اعلام کردند که ممیزی، ارزیابی یا سنجش ترکیبی را ترجیح می دهند که یعنی مواردی که هم شامل روش های از راه دور و هم روش های در محل باشد. همزمان ۱۹% نیز روش “کاملاً از راه دور” و ۲۱% نیز “درمحل” را ترجیح داده اند.
اطلاعات بیشتر در باره این گزارش را که توسط ILAC منتشر شده می توانید در نشانی های زیر بخوانید:
https://ilac.org/latest_ilac_news/use-of-remote-techniques-supported-by-iaf-ilac-iso-survey/
و یا https://ilac.org/latest_ilac_news/use-of-remote-techniques-supported-by-iaf-ilac-iso-survey

اشتراک

نظرات خود را اضافه کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.